Markarbete 12 maj

Bara att förbereda mig på träningsvärk deluxe imorgon... Började kvällen med att skyffla blöt lera från Eddys grushage, kommer få såå ont i ryggen & armarna. Ska fortsätta imorgon då hagen ser förfärlig ut. All lös lera måste bort då han annars kommer att få ont i benen/sträcka sig och tappa skor på löpande band. Som tur så har han ju en stor gräshage att gå i men när det regnar är det meningen att han ska gå i grushagen för att inte slita på gräset.
 
Idag var det markarbete på schemat.. En mycket stark och stel häst satt jag på. Men efter ett tag när han hade blivit riktigt varm i kroppen och lite gymnastikövningar över upphöjda bommar så släppte det lite. Eddy fick en "vilo" helg den här helgen, dvs vi skrittade ut en dag och sen fick han vila en dag just för att förra veckan var en hård träningsvecka så jag tyckte att han var värd det. Så det är fullt förståeligt att han var stel idag! 
Löshoppning i början av året, här över 1 meter!
 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Är du här ofta?

E-postadress: (bara jag som ser)

Har du en blogg som jag kan besöka?:

Kommentar:

Trackback