Men kom igen!

Måste bara ta upp en grej som hände förra helgen! Jag var ute och red med Eddy, helt själva var vi. Red in på en grusväg bredvis ett badhus och på andra sidan är det massa fält och en gammal fotbollsplan, här får vi rida. Det är vår ridväg som kommunen sagt okej till men såklart får även gående vara där också. Den här grusvägen är bred som ett vanligt körfält, alltså får det bara plats för en bil att åka men ni förstår att den ändå är ganska bred. När vi precis kommit in på vägen ser jag en äldre man gå åt motsatt håll och vi kommer alltså mötas. Han går på höger sida av vägen och jag trycker in Eddy så långt mot den andra kanten som möjligt, så långt ut så vi inte går ner i diket. Det här gör jag bara för att visa respekt, jag kommer ändå med en stor häst och alla är inte helt bekväma med det och det förstår och accepterar jag såklart. 
 
Vi möts och jag kollar på han och säger hej. Vilket vi alltid gör när vi rider ut, man hälsar och visar respekt. Gubben stannar då och verkligen råglor på oss, han ser jätte arg ut men säger ingenting. Nehe tänkte jag och fortsatte skritta åt det håll jag skulle, lite smått irriterad blev jag ändå. Vänder mig och kollar om han stod kvar och mycket riktigt, det gjorde han. Han såg fortfarande lika sur ut och stirrade efter oss. 
 
Men HALLÅ? Är du skön eller gubbe? Såna här gamlingar avskyr jag, som är tjuriga och som anser att vissa grejer ska inte finnas och vissa grejer ska inte synas. Att man inte ens kan svara på ett trevligt hej utan blänger istället tillbaka, är inte okej. Här visar jag min respekt och flyttar min häst så han inte behöver bli rädd och även hejar utan att få något tillbaka, patetiskt. Man kan ju iallafall pressa fram ett litet leende. Usch vad jag blev irriterad.



Kommentarer
Postat av: Anna

Men alltså skön gubbe. Undra va tusan han tänkte på och kan ju kännas lite skumt när de stannar å bara stirrar speciellt sur. Är de glad så ja då har man känslan av att de beundrar hästen men sur känns mer som ovälkommen.
Men fina hästar du ;)

2014-01-25 @ 19:31:15
URL: http://stallnorm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Är du här ofta?

E-postadress: (bara jag som ser)

Har du en blogg som jag kan besöka?:

Kommentar:

Trackback