Inga nyårslöften för mig.

Nyårslöften hit och nyårslöften dit.. Jag har aldrig haft ett nyårslöfte någonsin och kommer inte ha det heller. Känns ovärt liksom, varför inte istället bara bestämma sig när som helst under året att göra en förändring och sen fullfölja den? Nyårslöften bidrar tyvärr med prestationsångest för många och vänder något positivt till väldigt negativt istället. Jag har istället lovat mig själv att göra saker som jag vet att jag kommer klara av utan problem och det är följande: 
× Fortsätta vara mig själv och stå upp för rätt och fel. Jag har i dagsläget inget emot att stå upp för vad jag tycker och tänker och stå bakom valet som känns rätt för mig, och det ska jag fortsätta med också. 
× Hänga på i skolan. Jag har alltid legat på lite över medelbetygen i de flesta ämnen och det är jag mer än nöjd med, jag har en balans mellan hästarna, skolan och kompisarna och jag trivs med mina betyg och är stolt över dem. Förstår inte folk som tar sig vatten över huvudet och försöker göra något som de inte har kapacitet för, visst ska man kämpa järnet i skolan men det gäller att inte gå in i väggen och göra betygen till en stor börda. Gör ditt bästa och lite till och var nöjd med det! 
× Hästarna ska få lika mycket tid som förut. Jag har alltid prioriterat skolan först men jag har även luskat fram tid till hästarna, alltid. Om det så gällde att jag behövde gå upp kl 07 varje helg en viss period, så gjorde jag det. Man har alltid tid till allt, det gäller att man är smart och planerar tiden. 
 
Det här är 3 punkter som jag inte känner en endaste prestationsångest över. Dessa punkter har funnits med i många år och kommer även finnas kvar i många år till. Jag är taggad på ett nytt år med massa överraskningar och nya utmaningar! 
 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Är du här ofta?

E-postadress: (bara jag som ser)

Har du en blogg som jag kan besöka?:

Kommentar:

Trackback