6 februari 2014.

Här är film från gårdagens hoppträning! Visst är han såå duktig? Gör alltid sitt bästa, försöker förstå när det blir missförstånd och är alltid en klippa. Finns ingen bättre än han, punkt slut.
 
Eddy har dock lite svårt med styrkan. I första övningen vi gjorde, som ni ser i början av filmen, så är det en styrkesak. Han orkar inte byta galopp över hindrena alla gånger och tycker det är väldigt jobbigt att galoppera i förvänd vilket jag har stor förståelse för! Men därför blir det lite orytmiskt där emellan men det var en svår övning för både han och mig, han för att han inte har styrkan och jag för att jag måste verkligen ta med hans bogar och yttersidor - vilket är svårare än man tror! Eddy har dock en tendens att strunta i att ta med sig hovarna över låga hinder, därav de flera nedslagen vi fick med oss. Men när det väl börjar bli upp emot 70-80 cm där så använder han verkligen ryggen och hoppar som en katt, knäpphäst.♥



Kommentarer
Postat av: Neapocalypse - ・゚♥ ✞ - alternativ blogg & hästblogg ♥

Vad fint det ser ut! Ni är så fina tsm ♥

2014-02-07 @ 22:22:04
URL: http://neapocalypse.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Är du här ofta?

E-postadress: (bara jag som ser)

Har du en blogg som jag kan besöka?:

Kommentar:

Trackback