Presentation av Ettan

Jag tänkte dra en varsin presentation om hästarna, alltså en till Ettan och en till Eddy då det kanske är bra att veta eller nå. Vi börjar med Ettan!
 
Diamond Girl född 2002. Jag 'fick' Ettan i april 2013 alltså har vi varit tillsammans nästan varenda dag nu i ett halvår! Jag har haft många hästar genom mina 10 år inom ridsporten men Ettan är den mest speciella hästen av dem alla. Hon är otroligt väluppfostrad men dock inte så rutinerad. Hon kan de vanligaste skolorna som skänkelvikning, öppna & sluta osv osv. Just nu jobbar vi på att få upp styrkan och bygga muskler på rätt sätt så vi snart syns på tävlingsbanorna och fightas med de andra storhästarna! 
 
Ettan har tävlat 2 gånger i sitt 11-åriga liv, första gången med min tränare och andra gången med mig. Vi startade alltså vår första tävling tillsammans när jag bara hade ridit henne i 3 veckor och vi slutade på 49%. Haha skrattretande jag vet men fatta vilken bra början på vår tävlingsstory som vi kan berätta om några år, när vi plockat alla rosetter vi kan. Vi tränar för en och samma tränare, men i både hoppning och dressyr. Det bästa Ettan vet är att hoppa och det är det värsta jag vet haha. Jag är livrädd men Ettan hjälper mig att komma över den rädslan. 
 
Jag älskar den här hästen av hela mitt hjärta och jag hoppas vi får många fina och roliga år tillsammans.♥
 
 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Är du här ofta?

E-postadress: (bara jag som ser)

Har du en blogg som jag kan besöka?:

Kommentar:

Trackback