Men klant-Ettan.

Kom till stallet idag, planerat att rida båda hästarna då tiden fanns. Tog ut Ettan och så fattas det en sko! Gaaah, hon har alltså lyckats slitit av sig sin ena NYA sko inne i boxen. Men snälla känner jag... Aja det finns ju inget att göra åt saken, hovslagaren är kontaktad så får se när hon har tid att komma och fixa. Så morgondagens hoppträning blir nog tyvärr inställd :( det går att rida på mjukt underlag men jag vill inte riskera något så då hoppar jag hellre över en träning istället och är på den säkra sidan! 

 

Red Eddy iallafall, barbacka i skog och bland villaområden. Hur mysigt som helst! Dock är han såå klantig i skogen, går bara rakt fram och struntar fullständigt i vart han sätter hovarna så han snubblade på varenda liten sten och rot som fanns där. Nu är det ut i skogen minst 2 gånger i veckan och träna upp fossingarna! Han måste bli smidigare och vara mer rädd om sina hovar, inte bara mosa haha. 

 

Finn ett fel liksom... Såhär såg hon ut när jag kom! Hon har alltså fått med sig en bit av hoven och därför ville jag inte riskera något så hon fick snällt ta en vilodag idag. 




Kommentarer
Postat av: ・゚♥ ✞ ✧:* Nᴇᴀ - pasteller och hästar *:・゚♥ ✧* ▲

Åh vad hemskt! :s

2013-11-22 @ 17:40:19
URL: http://neapocalypse.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Är du här ofta?

E-postadress: (bara jag som ser)

Har du en blogg som jag kan besöka?:

Kommentar:

Trackback