Hur hästarna är att rida.

Alla hästar är ju så olika varandra så tänkte berätta lite om hur mina små är att rida. 
 
Eddy rids alltid med fokus på takt och tempo och kravet är att han ska vara lugn och harmonisk. Han blir väldigt lätt störd av ryttaren och därför blir han väldigt springig och stressad vilket inte är bra. Det gäller att som ryttare på Eddy vara stark och stabil i ridningen, hjälpa honom till de gränserna han vill ha hjälp utan att störa. Det ÄR svårt och jag kämpar varenda pass med att hitta alla hans knappar och hitta knep som kan göra allt så mycket lättare för både han och mig. Men det är verkligen det som är kul med Eddy, vi jobbar oss upp tillsammans! Jag ser verkligen fram emot vart framtiden kommer ta oss för jag tror det kan bli riktigt, riktigt bra.♥
Ska skaffa nya bilder på Eddy, lovar...
 
Ettan är ett sto, behöver jag säga mer? Haha nejdå men detta är en häst med mycket vilja och framför allt mycket massa på sin stora kropp vilket gör det sjukt svårt att rida ihop henne någorlunda. Hon blir antingen för lång och ingen del av kroppen hänger ihop med den andra delen och det blir liksom bara pannkaka. MEN det är en styrkesak och vi tränar på det varenda pass! Ettan behövs ridas med en bestämd hand som ger henne det stöd hon vill ha, hon blir väldigt lätt förvirrad och ostadig om man inte hjälper henne med en stadig sits och hand. Men känslan när allt sitter och Ettan bara gör allting själv, den är grym! 



Kommentarer
Postat av: ida klasson

SV: Eller hur, tycker det är super snyggt. Älskar rosa med, så då är det ju perfekt :) Dock, är dem ju lite sämre äm gula men man får kombinera lite rosa och gult. :)
Kram

2013-11-13 @ 15:57:42
URL: http://iidaklasson.blogg.se
Postat av: Neapocalypse - ・゚♥ ✞ - alternativ blogg & hästblogg ♥

sv; jaa så himla kul!

jag vet hur det är att rida ston, hahah ;)

2013-11-13 @ 17:36:38
URL: http://neapocalypse.blogg.se/
Postat av: Sanna

Gud så fina hästar du har Amanda! :)

2013-11-13 @ 22:38:26
URL: http://sannas.horseworld.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Är du här ofta?

E-postadress: (bara jag som ser)

Har du en blogg som jag kan besöka?:

Kommentar:

Trackback