Hon är fruktansvärt bra.

Var till stallet nu på eftermiddagen och red ett pass med Ettan! I början var det katastrof, hon var väldigt stel och ville inte alls vara med idag. Men med mycket sidvärtesrörelser och mycket trav blev hon varm i kroppen och jag kunde böja igenom henne som jag ville. Idag valde jag att rida på en stor åttvolt, alltså byta varv i varje volt. Jag red den här åttvolten i galopp vilket resulterade i att jag gjorde enkla byten (avbrott till skritt från galopp och sen fram i den nya galoppen efter några skrittsteg!) mellan dessa volter. OCH HON VAR SÅ BRA! Först blev det lite halvdant men när hon väl förstod vad hon skulle göra så gjorde hon det klockrent. Behövde typ bara tänka galopp och hon gjorde en perfekt galoppfattning, så ska det va! I slutet började hon krångla och ville inte riktigt, hon blev ju trött så jag slutade där och travade av henne och berömde henne som hon vunnit SM typ, haha. Hon såg så nöjd ut så! Jag fick ändå några grymma fattningar och en grym känsla så jag är supersupersuper nöjd över henne idag.♥
 
Imorgon är det som sagt markarbetes-träning! Blir nog Ettanplättan som får gå det passet. Ska bara hitta en sadel att låna då hennes hoppsadel är såld och hennes nya hoppsadel har inte hunnit komma än! Avskyr att rida över bommar/upphöjda bommar med dressyrsadel haha. 
 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Är du här ofta?

E-postadress: (bara jag som ser)

Har du en blogg som jag kan besöka?:

Kommentar:

Trackback