Det här med att se ner på andra.

Jag tror att vi, speciellt tjejer, behöver släppa vårt kontrollbehov. Inom ridningen, vilka kläder du ska ha, hur mycket alkohol du ska dricka... Vi tjejer är experter på att alltid vilja vara bäst, eller hur? Du är bäst, bäst på att vara du. Om du inte vill dricka alkohol, strunta i vad dina vänner säger och gör. Om de respekterar dig som vän så respekterar de alla dina val här i livet och stöttar dig till 100%. Du behöver inte oroa dig för vad andra tycker om dina kläder, ha på dig det du tycker är bekvämt och var nöjd med det! Du är fin som du är och ingen kan säga något annat. 
 
Alltså erkänn, att ge bitchblickar och kommentarer bakom ryggen är det omognaste du kan göra. Jag SKÄMS bara jag tänker på det. Att någon har mage nog att vara så egenkär att tro att den är bättre än alla andra är ju sjukt, att det går så långt att denna människa ser ner på andra människor. Nä men ni hör ju, vart kommer sunt förnuft in?
 
Jag ska faktiskt erkänna, jag har kommit på mig själv flera gånger att jag kollat på t.ex någons byxor och ba "men gud vilka fula.. skulle jag aldrig sätta på mig". Men hallå idiot-amanda, vad håller du på med. Denna person kanske älskar sina byxor och har nyss köpt dom för egna pengar och är verkligen stolt och så kommer jag och granskar från topp till tå. Det är inte okej, det måste få ett stopp. Vi måste lära oss att respektera andra människor, tillsammans är vi starka.♥



Kommentarer
Postat av: Neapocalypse - ・゚♥ ✞ - alternativ blogg & hästblogg ♥

sv; wow tack hörru! <3

2013-11-07 @ 15:49:43
URL: http://neapocalypse.blogg.se/
Postat av: Sandra Fors ~ Galen fotograf

Riktigt bra skrivet!

2013-11-07 @ 16:15:57
URL: http://sandrafors.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Är du här ofta?

E-postadress: (bara jag som ser)

Har du en blogg som jag kan besöka?:

Kommentar:

Trackback