3 galna år.

Något jag & Julia pratade om i fredags var våra gymnasieår... Vi kommer knappt ihåg första och andra året! De är som bortblåsta, så snabbt gick det. Idag sitter vi här, sista året på gymnasiet, känt varandra i nästan tre år nu och vi har ett sjujäkla roligt år framför oss! Jag kommer både sakna och inte sakna gymnasiet, men något jag definitivt kommer sakna är vännerna. Förstå hur mycket tid vi tillbringar tillsammans i veckan, hela dagarna långa. 
 
Men jag är absolut inte orolig för att jag kommer tappa de vännerna jag känner så starkt för idag. Allt går att lösa och det gäller att prioritera sin tid för att hinna med lite skitsnack med bästa kompisarna.♥ Men det jag skulle komma fram till var till er som går i nian nu, som har ångest över vilket gymnasium ni ska välja och är oroliga för vänkretsen osv.. Var bara lugna! Välj gymnasium med omsorg, ta inte "första bästa" utan åk på såkallade prova på-dagar, öppet hus och hör med kompisars syskon som gått på skolan vad de tycker! Ni ska ändå gå till den skolan i 3 år, ni behöver känna er trygga och ni ska framförallt ha KUL. Om ni väljer rätt gymnasium så hittar du lätt vänner när du väl börjar skolan därför att alla där är intresserade av samma sak som du, nämligen din linje som du valt!
 
Så ta det bara lugnt, gymnasiet kommer såklart ha sina tuffa perioder men ni kommer även få det sjukt kul. Som sagt, dessa två år för mig har fullkomligt sprungit förbi! 
När jag började gymnasiet hösten 2011 stod jag i valet och kvalet mellan att köpa en av dessa hästar. Jag var i en svacka just då och köpte ingen av dom, av olika anledningar. Tråkigt såhär efterhand, Indigo (den till vänster) är riktigt fin men vi passade inte riktigt just då, men galet snygg sporthäst är han och jag tror vi skulle passa i dagsläget! Han står fortfarande kvar i stallet och ägs av min tränare. 



Kommentarer
Postat av: Neapocalypse - ・゚♥ ✞ - alternativ blogg & hästblogg ♥

Hur kan du ha råd att ha egen häst? Jobbar du eller nåt? Vill också ha heeest <3

2013-11-26 @ 14:13:10
URL: http://neapocalypse.blogg.se/
Postat av: Amanda

Fina bilder :)

2013-11-26 @ 17:52:26
URL: http://amandadudas.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Är du här ofta?

E-postadress: (bara jag som ser)

Har du en blogg som jag kan besöka?:

Kommentar:

Trackback