Karma?

Hej på er! Alltså, det är fredag idag? Jag menar HUR HÄRLIGT! Ikväll ska jag iväg och äta med S, sen sover jag kvar i Västerås. Har dock en tråkig grej att berätta...

.... Fick lov att avbryta gårdagens hoppträning. Ettan var stum, alltså verkligen helt stenhård i höger mungipa och jag märkte på en gång att något var fel. Hoppade lite i början men valde sen att avbryta och bad min tränare kolla i munnen på henne. Det visade sig vara rosa skum, alltså blödde hon från munnen. Hon hade ett sår men det var väldigt långt ifrån bettet och jag tvivlar på att det var det som störde men jag ville inte fortsätta rida om hon nu hade ont. Är det här karma eller vad är grejen? Först får hon ringorm och nu är det nå skit i munnen. Det är tydligen inte menat att vi ska träna. Jaja, nu blir det hacket på men grejen är den att hon går inte att hoppa på hack för hon sticker bara och jag får ingen kontroll. Synd tycker jag, det var ändå årets sista hoppträning för oss och det kändes faktiskt riktigt bra i början av passet (om man bortser från den stumma munnen).

Jajaaa, ha en bra fredag så hörs vi senare. Hihi, fick en ny vän i stallet igår! Doris heter hon gullehunden. Nästan samma ras som milo! 



Kommentarer
Postat av: Neapocalypse - ・゚♥ ✞ - alternativ blogg & hästblogg ♥

Men gud vad tråkigt! :c
Om hon fortsätter ha problem med munnen kan du ta och träna henne så hon lär sig ett kommando som betyder stanna (typ som ptroo då) så du inte behöver dra i munnen när du ska sakta av :)
Och du kan också göra något som heter Porqupine game, att hon ska flytta för tryck. Speciellt på nosryggen då, att du trycker där hacket brukar ligga så när du sen rider henne och drar i tyglarna så fattar hon :) hoppas det blir bättre iallafall ♥

2013-12-13 @ 13:02:45
URL: http://neapocalypse.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Är du här ofta?

E-postadress: (bara jag som ser)

Har du en blogg som jag kan besöka?:

Kommentar:

Trackback