Hoppläder?

Något som jag tycker är roligt är ryttare som rider med alldeles för korta läder! Speciellt i hoppningen. Knäna högt ovanför sadeln och det ser nästan ut som de ska rida jockey. Haha för det första, det lär ju vara sjukt obehagligt! Man kan ju inte ta ner hälarna och få ett bra stöd för fem öre, bockar hästen ligger du på backen några sekunder efter. Samt att det ser såå roligt ut haha, är det bara jag som tycker det? Inget illa menat men det är något jag stör mig på. Läng lädrena folket!

Något jag fick lära mig när jag var liten var att om man lät benen hänga så ska stigbyglarna slå i "knölen" som sitter på foten, då har du perfekta hoppläder. Däremot om du ska ha dressyrläder ska stigbyglarna vara precis där din fot slutar, du ska alltså knappt kunna rida lätt med hjälp av stigbyglarna! Det är något jag alltid tänker på men såklart ska det kännas bra också, men för mig funkar det jämt.  
Bild lånad, men ungefär såhär sitter vissa hoppryttare ;) Skämt åsido, men det är nästan så att det är så illa. 



Kommentarer
Postat av: Neapocalypse - ・゚♥ ✞ - alternativ blogg & hästblogg ♥

Jag älskar att ha långa stigläder, kan inte rida på korta! Sen så hoppar jag inte så jag behöver ju liksom inte det ^^

2013-12-07 @ 17:53:54
URL: http://neapocalypse.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Är du här ofta?

E-postadress: (bara jag som ser)

Har du en blogg som jag kan besöka?:

Kommentar:

Trackback